We wrześniu 2022 roku miała miejsce trzecia edycja Gali Home Stagingu organizowana przez Klaudię Leszczyńską – @instastaging. W ramach wydarzenia odbyły się spotkania, podczas których zaproszeni goście, rozmawiali m.in. o obecnych zmianach w branży, automatyzacjach, lęku przed zmianą zawodową, a także rozpoczęciu działalności w declutteringu. Podczas Gali ogłoszono również, powstanie polskiego oddziału EAHSP – Europejskiego Stowarzyszenia Profesjonalnych Home Stagerów. Na czele którego stanęły:
Klaudia Leszczyńska – Dyrektor ds. Edukacji – @instastaging
Agnieszka Stefanowicz – Dyrektor Operacyjny – @homestaging_daily
Martyna Szczawińska – Dyrektor ds. Współpracy Partnerskiej – @martyna_szczawinska_homestager
Wszystkie Panie znam osobiście i wiem, że stowarzyszenie będzie się dynamicznie rozwijać. Gratuluję nowych wyzwań na drodze zawodowej! Jak możemy przeczytać na stronie stowarzyszenia: „Polski oddział ma celu zrzeszanie branży, standaryzację naszego zawodu oraz wdrażanie najwyższej jakości standardów branżowych wzorując się na międzynarodowym doświadczeniu. Ponadto oferuje możliwość kontynuacji rozwoju w zawodzie Home Stagera dla osób, które już działają na polskim rynku i chcą nieustannie podnosić swoje kwalifikacje.” Od lutego 2023 ja również zostałam członkinią EAHSP.
Najlepsze realizacje HS 2022
Co roku podczas Gali, Jury wyłania zwycięzkie realizacje Home Stagingowe. W tym nie było inaczej. Wybranych zostało pięć najlepszych realizacji, w następujących kategoriach:
- wynajem długoterminowy
- wynajem krótkoterminowy
- sprzedaż mieszkania zamieszkałego
- sprzedaż mieszkania niezamieszkałego
- decluttering – odgracanie i organizacja przestrzeni

Dlaczego jest tyle kategorii?
Można zachodzić w głowę po co tyle kategorii, przecież Home Staging to Home Staging. Przygotowujesz mieszkanie, żeby dobrze wyglądało i już. Jednak to nie do końca tak wygląda. Home Staging to wieloetapowy proces i realizacje w każdej z tych kategorii niosą za sobą inne wyzwania. Co to znaczy? Otóż, inaczej przygotowuje się mieszkanie, w którym ktoś mieszka, a inaczej puste. W przypadku mieszkania zamieszkałego możemy spodziewać się dużo więcej rzeczy do usunięcia i uświadomienia lokatorom, że należy rozstać się tymczasowo z większością rzeczy osobistych, a nawet dekoracji. Inaczej, rzecz się będzie miała, gdy mieszkanie jest puste, dekoracje mogą sobie stać nikmu nie przeszkadzając, a my możemy spokojnie pracować bez innych ludzi w mieszkaniu. W związku z tym powstały różne kategorie.

Moja kategoria – sprzedaż mieszkania niezamieszkałego
Pamiętam ten wieczór bardzo dobrze, byłam w domu z synkiem. Klaudia przedstawiała kolejno zwyciężczynie w każdej kategorii. No i w końcu słyszę: sprzedaż mieszkania niezamieszkałego (wstrzymałam na chwilę oddech – to była kategoria, w której zgłosiłam swoją realizcję) – Justyna Zaniewska Just Home Staging. Siedziałam na krześle, z którego prawie spadłam, zamurowało mnie totalnie. Czułam, że ta realizacja jest warta wyróżnienia, ale przecież nie wiedziałam, czy tak się stanie. Później ze łzami w oczach i uśmiechem na twarzy powiedziałam: synku mamusia wygrała. To było dla mnie bardzo ważne wydarzenie.

Home Staging – mieszkanie do remontu
Wyróżnione przez Jury mieszkanie, miałam okazję przygotowywać do sprzedaży w sierpniu 2022 roku. Właściciele nieruchomości zgłosili się do mnie w czerwcu, z zapytaniem o koszty realizacji. Ostatecznie postanowili wystawić mieszkanie na sprzedaż bez mojej pomocy. W sierpniu, okazało się, że mieszkanie trzeba sprzedać do końca miesiąca, więc presja była ogromna. Na podstawie moich zaleceń, właściciele usunęli zbędne meble i wykładzinę, wysprzątali mieszkanie, przemalowali jeden pokój i wymienili oświetlenie. Korzystając z przygotowanej przeze mnie listy dekoracji zrobili zakupy. Po kilku dniach przyjechałam z dekoracjami z mojego magazynu i przystąpiłam do stylizacji. Cztery godziny później mieszkanie wyglądało zupełnie inaczej. Mimo, że nadal było do generalnego remotu, pokazałam jego potencjał.

Efekty Home Stagingu
W efekcie moich działań nieruchomość została sprzedana 5 dni później. Wystarczyło kilka dni dobrze ukierunkowanych zmian i mieszkanie znalazło nowego właściciela. Nadal było tym samym mieszkaniem do remontu, na parterze, z kratami w oknach i wielkimi drzewami, zabierającymi słońce, a jednak totalnie zmieniło swój odbiór. Prawie wszystkie udało mi się przekształcić w zalety.

Home Staging to skuteczne narzędzie marketingowe
Często właściciele myślą – przecież jak ktoś kupi to i tak będzie robić remont, wszystko zrobi tak jak chce, ale to nieprawda. W większości ludzie nie potrafią wyobrazić sobie potencjału pomieszczeń. To właściciele nieruchomości powinni taki potencjał pokazać. W końcu nieruchomość – to produkt – a dobrze zapakowany szybko znajduje swojego nabywcę. Chcąc sprzedać nieruchomość za dobre pieniądze trzeba sprawić, by klient zakochał się w nim od pierwszego zobaczenia. Dlatego Home Staging, jest skutecznym narzędziem marketingowym, przy pomocy którego właściciele nieruchomości mogą osiągać swoje cele.

Home Staging korzyści
Home Staging niesie za sobą wiele korzyści, są to m.in. zwiększenie atrakcyjności oferty, skrócenie czasu poszukiwania nowego właściciela lub najemcy, zwiększenie potencjalnego zysku ze sprzedaży lub najmu, uwydatnienie potencjału nieruchomości,zwiększenie liczby rezerwacji i wynajmów przy najmie krótkoterminowym. Skorzystaj z mojej oferty i osiągaj najlepsze efekty. Sprawdź mój sklep online.